Company of Heroes: Eastern Front

Author Topic: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)  (Read 39105 times)

Offline bangalor44

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #75 on: December 22, 2011, 03:47:00 AM »
Yo Yo Elli thats what i'm talkin bout son. That's a rockin vid. Rollin Oh yeah we Rollin :)

Offline BurroDiablo

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Offline Ellipirelli

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #77 on: December 22, 2011, 05:48:53 PM »
Hallo Forum,

Es hat geklappt, nach viel lesen und rumprobieren, hab ich ein wenig von der Materie verstanden:
- immerhin hab ich heute ein Model "sichtbar" mit Texturen machen können.
Musste erst mal verstehen wie und welche Texturen mit welchen "rgms" verbunden sind, und wie das mit Corsix
funktioniert.
Allerdings gibt es auch noch eine Menge Modelle die nur als .max Datei existieren aber eine Textur haben -
und wie ich diese in das Spiel bekomme, weiß ich nicht.
Hier mal die Ju87 Stuka (.rgm Datei existierte):



http://imageshack.us/f/408/ju87stukacoh.jpg/

Warum er keine Propeller angebaut hat weiß ich nicht.
Es gibt nur eine Fußnote:
Zitiere: "Als Mapobjekt oder Vehicle"
Ich werde wohl von den .max Dateien eine Liste schreiben, wenn Euch das denn reicht.

Mit freundlichem Gruß, Frank

Translator:

Hi all,

It worked, after much trial and error and reading, I understood a little of the matter:
- At least I now have a model "visible" can do with textures.
Times had to first understand how and what textures with which "RGMS" are connected, and how to Corsix
works.
However, there are still a lot of models just as the max file exist but have a texture. -
and how do I get these in the game, I do not know.
This time the Ju87 Stuka (. Rgm file existed):
..........................
Why he has not grown propeller I do not know.
There are only a footnote:
Quote: "When Mapobjekt or Vehicle"
I'll probably write about the max. A list of files, if you as the last.

Sincerely, Frank


Offline Blackbishop

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #78 on: December 22, 2011, 06:11:55 PM »
In order to get the new textures ingame, you must have them as tga or dds files. You know what rgms a model use by looking at it's abp file.

Once you copied them inside the mod's folder you selected(usually in a folder next to the rgm of the model), you can open that mod with corsix, then browse and open the texture files, converting them as rgt and selecting the mip map checkbox.

Remember that tga textures are saved as it, while dds textures must be flipped vertically before being converted inside corsix.

Once you have the textures in rgt format, just open the rgm and assign the path where you stored the files.

If you want to get a 3d max model ingame, you will need to install the model exporter to export your max model & animation files as relic files, install the Object Editor and use them to set it up for CoH.
« Last Edit: December 22, 2011, 06:14:42 PM by blackbishop »
Mors Indecepta

Might controls everything, and without strength you cannot protect anything. Let alone yourself...

Offline SublimeSnugz

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #79 on: December 22, 2011, 06:12:50 PM »
Tolles skin passt perfect zu dem Ostheer!

Killar

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #80 on: December 22, 2011, 06:24:13 PM »
Allerdings gibt es auch noch eine Menge Modelle die nur als .max Datei existieren aber eine Textur haben -

 :o

Bitte schreib eine Liste!

GRüße

Offline donthateme

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #81 on: December 22, 2011, 06:33:29 PM »
Hallo Frank!

Ich werde versuchen dir den Text von Bishop zu übersetzen, bin da leider nicht gerade ein Held darin lol

"Um neue Texturen ingame zu bekommen, musst Du sie als tga oder dds files haben. Du kennst ja die rgm-Datei von einem Model wenn du ihre abp-Datei anschaust.

Sobald Du diese in das ausgewählte Mod-Verzeichnis kopiert hast (normalerweise in ein Verzeichnis neben der rgm von dem Model), kannst du die Mod mit corsix öffnen, dann browse darüber und öffne die Texturen.

Nicht vergessen, dass die tga Texturen so gespeichert sind wie sie sind, während dds Texturen vertikal umgedreht werden müssen bevor sie in Corsix konvertiert werden können.

Sobald Du die Texturen im rgt-Format hast, öffne einfach rgm und weise den Pfad zu wo die Datein gelagert sind.

Wenn Du ein 3D-Model ingame kriegen willst, musst Du den Model-Exporter installieren um deine max-Modelle & Animations-Datein als Relic-datein zu exportieren, installiere den Object-Editor und benutze sie um sie für CoH aufzusetzen."

Ich hoffe ich hab es einigermaßen gut übersetzt :) Nochmal Danke für deine tolle Arbeit!

Grüße
« Last Edit: December 22, 2011, 06:41:17 PM by donthateme »

Offline Ellipirelli

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #82 on: December 23, 2011, 03:00:55 PM »
Hallo Forum,
Vielen Dank für Eure Hilfe - hab aber auch sehr viel Info-Texte von Christian gefunden (Anleitungen etc.)
Habe die Liste angefangen zu schrieben - denke, das Ihr sie morgen noch bekommt.
- Werde aber sicherlich noch heute einige Modelle zeigen.

Hier der Jagdtiger:



@Team : Die Ju87 und der Jagdtiger sind vorbereitet zum Hochladen.


Ganz vergessen - ich hab  auch ein "Wreck" gefunden.

Mit freundlichen Grüßen, Frank

Translator:

Hi all,
Thank you for your help - but also have very much info from Christian texts found (instructions etc.)
I started to write the list - think that you get it tomorrow.
- Become show but certainly still some models.
......
@ Team: The Ju87 and hunting tigers are ready to upload.
« Last Edit: December 23, 2011, 03:11:56 PM by Ellipirelli »

Offline Tankbuster

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #83 on: December 23, 2011, 03:12:54 PM »
Love the mg behind the turret.
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Killar

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #84 on: December 23, 2011, 03:27:46 PM »
Wow kann die Liste kaum erwarten  :D

Offline Ellipirelli

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #85 on: December 23, 2011, 03:43:05 PM »
Hallo Forum,

Ich habe MaxiKing6 eine E-Mail mit den Links für die Daten geschickt.

Mit freundlichen Grüßen, Frank

Translator:
Hi all,

I MaxiKing6 sent an email with links to the data.

Sincerely, Frank

Offline Mass Killer DL

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #86 on: December 23, 2011, 03:52:34 PM »
I'm curious to where the models of the Opel Blitz and the Halftrack were/are going to go?

And also did the Jagdtiger mount a MG42 on the back like the model has?

Also R.I.P MrScruff the legend that he was and is.
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Offline Walentin 'Walki' L.

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #87 on: December 23, 2011, 04:00:13 PM »
And also did the Jagdtiger mount a MG42 on the back like the model has?

Yes it had such a MG
I identify as a four-eyed bird man. /s

Offline SublimeSnugz

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #88 on: December 23, 2011, 04:07:53 PM »
And also did the Jagdtiger mount a MG42 on the back like the model has?

Yes it had such a MG

It was used for Anti Air defence afaik

Offline Tankbuster

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Re: MrScruffs "SkinArtwork" REWORK OF A MONSTER (06.12.09)
« Reply #89 on: December 23, 2011, 04:33:33 PM »
Will the Jagdtiger skin be included in the next release?
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